måndag 10 november 2014

Meddelande till Hanna

Hej Hanna, du som är min McLeods daughters-mate. Jag har ett viktigt meddelande till dig. (Ni andra som inte sett McLeods kan hoppa över det här inlägget, och du som brukar kryssa i att du inte förstår när jag skriver om McLeods kan göra det nu genast. Jag tror inte du kommer förstå det här heller.)

Hanna. Jag är ledsen att jag inte svarat på din senaste kommentar, för flera veckor sedan. Livet kom emellan. Men nu kan jag berätta att jag just sett nästsista avsnittet, och att jag var på vippen att se också det sista. Men med sällan skådad willpower lyckades jag ändå stänga Arenan. Jag ska suga på karamellen ett tag till. I morgon ska jag köpa glass, klä mig i flanellskjorta och jeans och slänga mina bootsklädda fötter på soffan och se det sista avsnittet. Sen är det slut. Sen hoppas jag vi kan ta en sista omgång av att analysera denna b-teveserie från Australien. Kanske för Ingrids skull, kanske för Tess, Jodi eller Kate. För hjältinnorna som inte fick vara med till slutet.

Har du sett serien till slut redan?

2 kommentarer:

hanna sa...

Ja, det är fullkomligt lugnt med att livet kom emellan. Det gjorde det här hos oss också. Men så en ytterst tråkig kväll, när det inte fanns annan förströelse, så fortsatte vi där vi slutat. Vi är nu alltså där Alex har friat åt Stevie. Så vi har några säsonger kvar...det ska faktiskt kännas bra att få ett avslut på detta.

Jag beundrar din förmåga att vänta på sista avsnittet!! Det om något bör du nämna i din cv. "är kapabel till att dra ut på mcleods avslut, om än för en dag." (det där kunde ha låtit oerhört sarkastiskt, men tro mej, det var inte menat så!)

Nu får du allt ta och berätta om vad du tyckte om slutet! :)

liteskrik sa...

Hej!

Jag är faktiskt glad åt att det är slut nu. Visst finns här en tomhet, men den fylls lätt med meningsfullare saker än McLeods.

Är du säker på att jag kan prata om slutet fastän ni inte kommit dit ännu? Om inte, så LÄS INTE VIDARE NU. Vi kan också prata om det sen när ni är klara.




Du är okej med det?


Då kör vi.


Jag hade av någon anledning förväntat mig att Tess och Kate och allihopa skulle komma tillbaka till sista avsnittet. ( Ja kanske till och med Claire och Alex från bakom graven.) Så jag blev lite besviken åt att det bara var Jodi och Meg som kom. Även om jag förstås blev glad åt att Jodi nu kunde återvända till Drovers och jättekul att hon var grävid också. Men jag ville verkligen få en sista recap på hur Tess har det.

Lite krystat det här tidshoppet till de sista avsnitten, men jag förstår att de behövde göra det för att knyta ihop alla trådarna. Jag gillar att Grace gav upp Marcus för Ingrids skull, även om jag tyckte hela Grace-Marcus-grejen var onödig från första början. Den här prästen som Grace blir kär i tidigare, kunde inte han ha typ konverterat och blivit luthersk präst (antar att han var katolik eftersom han behövde leva i celibat) om han nu var så himla kär i Grace. Gillar att det på slutet blev så att Grace och Reagan och Stevie fick vara singlar, även om det insinuerades att nu ska Reagan hitta en man åt race och att Stevie verkade ha något på gång med den här nya veterinären. Tvåsamhetshetsen!