tisdag 13 mars 2012

Klorblekt

Jag skrev för längesen om hur jeansindustrin suger märgen ur mänskligheten, och lovade att jag skulle att visa upp lite loppisfyndade byxor här på bloggen, för att visa att man inte måste gå med rumpan bar bara för att man inte vill stöda en sugande industri. Dessa UFFs tvåeurosjeans är nummer tre i min serie av pants with concience. Ettan finns i länken ovan, och tvåan hittas här.

Jeansen på bild är klorblekta åttiotalsjeans med rum för rörelse. Jag får alltid lite extra lust att dansa när jag har dem på mig, vilket kanske syns. Den randiga toppen är tefärgad, och gröna koftan loppisfyndad. I dessa dagar av fasta gömmer jag undan min tragiska rotväxt med den här rosa mössan från loppis. Jag gillar blomman vid örat, den liksom uppmuntrar våren att komma nu.

Inga kommentarer: