onsdag 8 februari 2012

Keikka

Jag var på keikka igår. First Aid Kit besökte Åbo helt i början av sin turné med nya skivan The Lions Roar, och jag var där. Det börjar vara ett tag sen sist.

Men tjejerna alltså. Jag vågar inte googla deras ålder, jag är säker på att de ändå är så pass mycket yngre att jag blir kall inombords. Som yngre tänkte jag på alla talanger och storheter som äldre människor (fast Aron Carter var ett undantag, hans talanger kan förstås diskuteras men stor var han). Att talangerna är äldre betyder liksom att man ännu kan bli som de, om man skulle sätta sin själ till det. Men när talangerna plötsligt blivit yngre blir magen lite kall.

Så kommer frågorna: Vad har jag uppnått hittills? Vad är jag bra på? Vad kan jag skapa en häftig karriär av?

Och de panikartade besluten: Jag satsar på att bli singer-songwriter, jag spelade ju gitarr för fem år sen senast! Jag börjar måla på heltid, finansierar med studielån!

Och den mer realistiska idén: Jag ska leta hippieklänning på loppis.


bild.

Inga kommentarer: