tisdag 21 februari 2012

Fira fira fira

Jag har nog aldrig firat fastlagstisdag så här på riktigt förr. Kanske för att jag inte haft så värst utmanande fastor tidigare. Det har liksom inte spelat så stor roll mellan idag och imorgon. Men i år spelar det roll, stor.

Och hur jag firat?

Jag fixade undan ute-ståhejet och fastlagsbullarna förrförra helgen med mina syskonbarn, så jag slapp ta den där turen till pulkabacken och trycka i mig fastlagsbullar. I stället gick jag runt i matbutiken vid lunchtid och lät mig köpa allt som jag hade lust med till lunch, utan att se på priserna. Det var så skönt, att liksom unna mig saker när jag under de följande fyrtio dagarna sannerligen inte kommer att unna mig saker. Åh, ravioli, champinjoner, körsbärstomater, fetaost, avokado. Och lyxiga wienerbröd, vilket jag aldrig köper annars. Nu är jag helt däst, och känner bara att askonsdagen, bring it on!


Det är ju löjligt roligt att fota sin lunch. 

Inga kommentarer: