onsdag 22 februari 2012

Askonsdag

Sådärja. Nu har jag flyttat över ett litet överflöd från mitt konto till Gemensamt ansvar-insamlingen. Det känns lite skakigt att ha dubbelt mindre att klara mig på den här månaden till slut. När nästa studiestöd kommer räknar jag på nytt hur mycket jag får behålla och hur mycket någon annan behöver mer än jag. Jag har kommit på en enklare formel för kalkylen. Jag tar helt enkelt 3,35 (som är hälften av vad jag vanligtvis lever på per dag) gånger så många dagar som det är tills nästa inkomst ramlar in. Och för att göra det allra enklast så ger jag bort lika mycket som stannar kvar på mitt konto.

4 kommentarer:

Anonym sa...

wow, Liisa, jag sitter i en fåtölj och mest bara gapar. Vilken fantastiskt fin idé! Jag har själv haft jättesvårt att lugna ner mig tillräckligt mycket för att på allvar fundera över fastan i år (nu har jag trots allt faktiskt kommit på 1 st idé, I'll tell you over lunch today!) men ditt initiativ sporrar mig faktiskt att tänka i samma banor. Om inte helt fullt, så i alla fall ska jag ta en ordentlig funderare över mitt konto, och försöka se hur mycket jag faktiskt kunde ge bort därifrån. TACK för inspirationen, fina vän! /y

liteskrik sa...

Tack fina y! Jag ser verkligen fram emot att få höra om din fasteidé idag, fast ännu mera ser jag fram emot att faktiskt få träffa dig :)

Anonym sa...

lissu hui !
- Laura

liteskrik sa...

joo, se on kyllä aika hui-asia. :)