onsdag 22 september 2010

Taizètisdag

Hej på dig,

känner du mig så vet du antagligen att Taizè är rätt viktigt för mig. Varför det är så skrev jag om en gång i våras. Då lade jag också upp lite bilder från en Taizèmässa vi ordnade med några kompisar.
.
Nu har vi igen fixat ihop nånting.
.
Det är så att en broder från Taizè kommer på besök till Finland. Broder Stephen heter han.
Vi (mina kompisar och Församlingsförbundet) har ordnat ett tillfälle dit folk får komma och träffa honom. Vi kallar det Taizètisdag, och så här ser vår inbjudan ut på facebook:
.
När? 28 september
Var? Å…bo domkyrka

Kom och träffa broder Stephen från Taizè,
fira Taizèandakt och
dela gemenskapen över en bit mat i Å…bo domkyrka.

Kl. 18.15 Träff med broder Stephen
Kl. 19.00 Taizèandakt
Kvällsbit
-------------------------- -------------------------- -----------
Meet brother Stephen from Taizè and
participate in Taizè prayer in Turku Cathedral.
The event is bilingual.

6.15 pm Meeting with brother Stephen
7 pm Taizè prayer
Something small to eat
.

Känn dig välkommen.

Inga kommentarer: