torsdag 9 september 2010

ett mycket typiskt dagboksinlägg.

Det är ganska sjukt att jag hållit på med att skriva en två sidors-grej nu i två veckor nästan. Kristologin blir liksom aldrig klar. Det är antagligen första grejen inom teologi som inte provocerar eller engagerar mig på något sätt. Jag är rätt fine med kristologifunderingarna från Kalcedonmötet år 451. Så kan vi gå vidare nu?

Jag tänkte börja med en grej här på bloggen: att avsluta med dagens grej att vara tacksam över.

Så.

Dagens grej att vara tacksam över:
att jag klarade av att studera koncentrerat en hel timme ungefär.

Sen har jag bara lunchat och kaffat och hängt och lyssnat och skrattat och funderat.

Nu ska jag hem och sen ska jag på församlingens unga vuxna stormöte och sen ska jag träffa pysselgruppen.

Jee, hösten har kommit igång.





bild härifrån

Inga kommentarer: