fredag 20 juni 2008

Who's the king of the jungle? UH-uh.

Hemkommen från trauma-lägret. Några nya blåmärken, en massa rellis-låtar på hjärnan (I tell you; J-E-S-U-S, YES!) och tusen nya erfarenheter i lederna.


Lite att jag dansade roliga höftdansen när jag hoppade ut ur lägerbussen. Det var lite knepigt med en megarinkka på ryggen, men är man glad så är man glad så dansar man höftdans. Jag ramlade nästan omkull.


Nästa veckas söndag blir det konfirmering, och JAG ska få assistera vid nattvarden. Det känns oerhört oerhört. Lilla jag ska få medverka i något så stort. Sannerligen, det är mysterium hur mitt liv utvecklas.


Sen ska jag åka iväg till systrar plus barn och bara njuta av att få leva samtidigt som de är sådär pyttesmå.


Nu ikväll ska jag  paddla iväg  till eremithyddan och röja upp lite. Kanske värma bastun och bara njuta av att vara ensam. Kanske läsa en GT-bok. Kanske sitta och filosofera på terassen. Kanske bara schloiba (det är helsingforsiska för schlaka).


Men i morgon blir det något helt rysligt spännande. Jag och E ska på kulturarvs-äventyr. Vi ska guida varandra genom Å–sterbotten. Med historiska minnesplatser och turistsevärdheter. Jes. Jag är en höjdare på att guida (jag kan det där med att hålla upp fingrarna på rätt sätt medan jag förklarar).


Oh life. Njut av midsommaren, gott folk.

4 kommentarer:

Anonymous sa...

Wow cool! Emma, du bor i Holland!!!! Galet! :)Ja har e prima, me lite ups and downs, men de hör ju till. Ja sommarteologar mig i Vasa. Ha en super messomar du också! (jag ska börja besöka din blogg :))

Emma \\ www.emmavandutch.blogspot.com sa...

Hello! Ho har do e nofortiden? Vann ere som do e sommarteolog (elo va e no hejt) :D Ha en bra messommar!!

Emma \\ www.emmavandutch.blogspot.com sa...

Di firar it na messommar jer :( Nice, hor ere ti va teolog? Jag had it riktit siit e framfor me att e va he do sko var :) men e je jo nice me na liti overraskningar :D Jag kommer ti Finland pa semester :p i somar. Lycka till me somarteologase :)

mysanlover sa...

Schloiba? Schlaka? Jag känner mig lost... Men betyder det nåt i stil med att slappa?