torsdag 5 juni 2008

Sommarteologen jag

Jep, nu är jag officiellt en församlingsanställd sommarteolog. Min första dag där var jättecool. Jag fick två nycklar, så nu är jag också en halvgud. Det du, mysanlover.  Dessutom fick jag  en megahög med konfirmandarbetslitteratur.  Hjälpledarna är fina. Och  hon som är min kontaktpräst för tillfället är  härlig. Attityd.


Jag har idag fått utöva min nya favoritsysselsättning  i massor. Svischat fram och tillbaka på slätten. Jag och marshmallow-bilen är ett bra team.


Dessutom hann jag klämma in en snabbvisit hos J och S. De är så gulliga. Tänk att J ser på   mig att jag  vill ha smörgås  fastän jag säger nä he e no bra, int behöv ja naa. Hon känner mig, hon vet att jag alltid ska ha mat.


Ett sorgeting dock: I won't be able to make it to the sommarträff. Jag är jätteledsen över det, men det är dagen före mina konfirmander ska ha sin stora dag, så det går bara   inte att jag åker till Å…bo då. Men vi får hoppas att äckel-Ledin har rätt, att sommaren faktiskt är kort och att jag snart får se alla fina teologer igen.


Ajö.

4 kommentarer:

Anonymous sa...

Ja, sommaren ÄR kort, och sen har vi hela året tillsammans igen. Perspektiv och sånt. Vad är nu några månader jämfört med flera månader? :)

Julia sa...

Vad synd att du int kan komma på sommarträff :( Men så där e de, man måst ju prioritera. Och nog är ju sommaren egentligen ganska kort.

Anonymous sa...

Tack! Coola clubben är varm och mysig, som en kram ungefär. Fint att vara här. Jo.. jag vet nog hur de e.. å av nån anledning e de alltid just 2 uppgifter i hemläxa. Alltid.

mysanlover sa...

Så nu har DU OCKSÅ tillträde till alla möjliga häftiga och spännande ställen som inte många andra slipper in till! Välkommen in i coola clubben!\"Nä, he e no bra, int behöv ja naa\"... Det låter alltid så falskt i mina öron när jag säger det. Såklart jag vill ha na jiet.Ja... nog vet du hur de e... Alla helger fulla med program, jobb i veckan, å plötsligt står du i skolans aula igen med 2 uppgifter i hemläxa.