torsdag 4 november 2010

Mammabloggar

Jag har förbjudit mig själv att läsa mammabloggar.


.


Jag upplevde nämligen att de ger en felaktig syn av vad bebisar egentligen är. Små söta accesoarer som ibland kakkar och spyr och skriker men som ändå är helt underbara och yadayada. Det är information och intryck som jag inte behöver i detta livsskede. Så jag tog bort underbaraclara och peppe och kakkakaffe och linn och en hel drös till från min blogglista.


Och kände mig nöjd.


Frigjord på något sätt.


Men.


Nu har det gått en vecka ungefär.


Och jag saknar.


Inte det där med små små babykläder eller gulliga bilder eller roliga citat eller humorbittra vardagsbeskrivningar.


Nej. Jag saknar inte det som jag trodde att jag skulle sakna.


Jag saknar visdomen.


För de mammabloggar jag följt med skrivs av så otroligt kloka kvinnor.


Perspektiven.


Mogenheten.


Tryggheten.


Humorn.


Det saknar jag.


.


 


 

Inga kommentarer: