torsdag 19 mars 2009

tusen

Det är en riktigt trött skribent ni har framför er idag.

En totalt fullspäckad dag inleddes med en svettig presentation av mitt och gamla damens pararbete om frivillig ensamhet i själavården. Vi powerpointade och vi växeltalade. Bådas styrkor stod i bruk. Sen ifrågasättande och opponering. Kris och seger.

Snabb lunch i mysrummet (inga utgifter idag, jes.).

Sen extremt lyckad religionsfilosofi. I wanna know what love is, and I want you to show me. Lite bisarr feeling emellanåt, av hela konstellationen, men jag antar att jag är vuxen nu.

Sen snabb mysrumsvisit, hälsade på tusen människor. Busade lite.

Sen våld-kursen. Jag var jätteslö vid det skedet, men hann ändå uppfatta en underbar religionsfilosofisk tanke, om flourishing.

Man skulle tro att dagen var färdig där. Men nej. Sen rusade jag iväg till församlingshemmet och gurujag, där den nya fakultetskaplanen ledde en underbar diskussion om gudsrelationer. Tack.

Och nu ska trötta jag sköta lite föreningsregistrering. Och en minst lika trött S-T översätter hebreiska mitt emot mig. Hennes bibel är konstigare än konstig.

Tack för att såna här dagar finns, men tack ännu mera för att alla dagar inte är så här.





amen.

Inga kommentarer: