lördag 7 mars 2009

Modernistisk, skulle nån säga

Även fast jag själv har en helt annan uppfattning av modernismen. Men det hann jag aldrig säga.

Jag var ytterst akrobatisk i morse, när jag fick för mig att på riktigt göra vår toa ren. Det har nästan blivit personligt nu, det här med toaletten. Nu, efter mina akrobatiska ansträngningar, vet jag exakt hur det lilla utrymmet är uppbyggt. Jag vet hur rören ser ut där bakom.


Jag har gjort idealiska saker idag.
  • kommit överens om en ytterst glädjande sammankomst
  • bakat bröd
  • gjort hummus (för lite vitlök och spiskummin, för mycket kikärter)
  • gjort soppa (batat, kålrot, linser, majs => orange!)
  • läst ut en bok av Ann-Helene Attianese (jag tror att min mamma finns omnämnd i den, bakom en titel: "arbetsgivaren på caféet")
  • läst dikter av Carina Nynäs, om pappersdrakar
  • läst dikter av Ylva Eggehorn
  • skrivit en dikt, inspirerad av tre föremål jag inte kan använda
  • omorganiserat lite
  • haft en rolig dubbelkommunikation med R
  • tänkt tusen tankar
Ni då?

Inga kommentarer: