torsdag 29 juli 2010

Vemod

En av mina sista dagar i Vasa.

Med lånad mokkula,

första gången i sommar jag bloggar från egen dator.


.

Så jag borde ju ge lite material.

Till exempel en bild:

.



.

Så nu vet ni att ägg i korg hör till lyxkategorin i mitt liv.

.

.


Jag vaknade i morse med ett vemod,

så blir det alltid när jag snoozat en timme och somnat om

en timme till.

.


Jag slängde in min sovsäck i tvättmaskinen,

försökte verka effektiv.

.


Men jag klarar inte ens av att koka kaffe.

.


Jag tänker på allt jag borde göra idag.

Alla samtal jag borde ringa.

Viktiga och officiella (hostel i paris).

Viktiga och mindre officiella (mamma).

.


Saker jag borde fixa:

planera frankrike

städa ur lägenheten

packa ihop grejerna.

Lämna tillbaka mokkulan (!)

.


Sabla vemod.

.


Som ändå blir lite lite bättre av att lyssna på denna pärla:

.



.



2 kommentarer:

Honjosefin sa...

Ååååh, ska du till frankrike? :D Hur länge då? ^^

elisheva sa...

jaijamensan :). nästan tre veckor blir det. tre veckor av kringresande, dit det borde rymmas både stadsliv, wildlife och lite klosterliv.. :)