tisdag 6 juli 2010

Alskat puff

Fatta att jag sov fjorton timmar i sträck efter att jag kom hem från lägret igår. Fjorton. Fatta.


  


Jag har:



  • fått  lära känna (så mycket det nu går på en vecka)  25 fina konfirmander med guld i hjärtat. Och 8 ledare med samma attribut.

  • hållit en lägergudstjänst

  • varit med om den finaste förbönen och syndabekännelsen på länge

  • kännt mig som en präst

  • åter en gång snackat sex och relationer med konfirmanderna. Min fleråriga singelkarriär ger verkligen jättebra underlag till sånt.

  • hittat rösten. Den som man använder när konfirmanderna gått över gränsen på riktigt. Den som faktiskt får  dem att fatta att nu e ere fäädit. Visste inte att jag hade den rösten inom mig.

  • lärt mig att sommarens grej är att säga "hur e formen? Jånä att itt ere naa att he e nåo bra". Hela tiden.

  • fått höra olika versioner av hurra när jag vunnit en käftning, vilket jag fått tillfälle till lite för många gånger

  • arbetat nonstop hela min vakna tid 8 dagar i sträck.


Jag är trött. Så himlans.


  


Ett skribaläger kvar. Sen Frankrike.


  


Oj vad jag ska jubla och dansa rolig höftdans när jag klättrat upp till Sacre Coeur och får spana ut över Paris.


  


Jå men att itt ere naa att


he e nåo bra.


  

2 kommentarer:

peppe sa...

din headerbild är så otroligt fin.

elisheva sa...

oj tack ska du ha! Den är tagen nånstans nära Uralbergen i Ryssland. :)