tisdag 17 februari 2009

social miss

För en halvtimme sen inträffade en fatal social miss. Jag sprang på en av mina mellaneuropeiska utisar, som när han skulle hälsa på mig tydligen var på kindpusshumör. Ni kan lätt föreställa er förloppet: jag tror det handlar om kram, han kör på offensiven. Det slutade med att jag sa You're really wierd enligt rådande kulturtolerant praxis. Han tog det varken som ett skämt eller en komplimang. Vi skiljdes knappast åt som vänner.

Annat att rapportera är att bastukvällen med prästförbundet  var rätt hejvild. Inga missöden, förutom att en okänd kvinna i omklädningsrummet ansåg det som lämplig ice-breaker att prata kroppsbehåring med mig. Saken förevisades med exempel ur verkliga livet.

Jag är nog lite glad av mig nu.

Ikväll blir det teater med mikaelinseurakunta. Det bjuds på bakelser.

Inga kommentarer: