lördag 18 oktober 2008

Förberedande åtgärder

Nu är det upptrappning på gång ska ni veta.

Jag blev bjuden på födelsedagsmiddag igår av Sagolika Stora E. Det var fint. Hon vet, och det är så skönt att just hon gör det.

Idag presenterade jag fakulteten för två söta abiturientflickor. Det kändes mest angeläget att få in dem i mysrumsstämning.

Sen fick jag ett släng av vara-flitig, så jag studerade effektivt en stund tills Emil (fiktivt namn) kom och sa att bränt barn luktar illa.
Jag tror vi förbättrade världen lite grann där.

Riktigt just framställde S-T och jag en födelsedagskaka åt mig tills i morgon. Kakan blev lite väl flytande för att ännu få kalla sig ostkaka. Men vi får se. Hon är i alla fall toppenfin.

Mitt liv är givande, men just nu har jag ett litet vemod på gång. (Inget farligt dock, bara det där vanliga som alltid dyker upp vid födelsedagar och jular.)

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Ärade språkpolis... Jag dristar mig till att fråga: Är Ni säker? Namnet är nämligen inte i min mening "fingerat", så att säga att någon skulle petat till det lite och ändrat. Nej, namnet är i högsta grad fiktivt, eftersom personen inte alls heter så på riktigt; det är fiktion. Hoppas vi kan nå en överenskommelse kring detta, Ärade språkpolis.

Språkpolisen sa...

Det heter: \"fingerat namn\", och inte \"fiktivt namn\".