söndag 1 februari 2015

Lyss

Denna söndag behövde jag. Har vandrat runt i mitt hem hela dagen och lyssnat på olika podcasts medan jag skapat ordning i mitt kaos. Jag har sorterat bort papper och gammal elektronik, fyllt på min loppishög med kläder och smågrejer. Så skönt för nerverna.

Jag lyssnade bland annat på Dagens människa som jag tipsat om förr. Fortfarande väldigt bra podcast. Jag tycker väldigt mycket om faktum att livesången i slutet av varje avsnitt faktiskt kunde vara ett ärligt försök att sjunga bra.

En annan podcast jag lyssnade på är Samtal om livet med Göran Ekström. Om djupekologi, miljötänk och konsumtionsstopp. Och om ett fascinerande driv att outtröttligt skriva insändare till Vasabladet. Jag blev lugn av att lyssna på den, samtidigt som jag fick i mig lite jävlar anamma.

Se det som ett tips. Eller alltså två.

Inga kommentarer: