onsdag 4 februari 2015

Hjölp

Det är mycket på gång nu med sevendays.fi. Jag klurar på ny bloggadress, exporterar mitt bloggarkiv  och fixar nya header- och profilbilder. Eller egentligen är det Nanó som gör det där med bilderna, jag bara instagrammar henne medan hon gör det.

Det hela är väldigt spännande. Att min blogg blev vald bland väldigt många ansökningar känns som ett erkännande. Ett ryggdunk, en highfive. Som att de där tio åren jag skrivit saker på internet faktiskt har lett till något annat än att det är lätt att googla fram pinsamma saker jag skrivit i tiderna. Det har lett till att jag får vara med och skapa något som känns nästan lika banbrytande som Lunarstorm. 

Nu sitter jag här och försöker klura ut ett enda ord som kan beskriva min blogg. Det är inte lätt, för min blogg är inte: 

träning
skönhet
mode
inredning

Och inte heller enbart:

feminism
konsumtionskritik
teologi

Kan du hjälpa mig? Vad tycker DU att min blogg är, med ett enda ord? (Lite pinsamt nu om ingen kommenterar, så skriv skriv skriv snälla du det första ordet du kommer att tänka på!)

9 kommentarer:

Paula sa...

Nå det absolut första jag kommer att tänka på är "livet".

linnea p. sa...

Jag tänkte på klurigheter! Dels för att du förmedlar många tankar här, alltså att du klurar i betydelsen grunnar på saker. Men också för att du helt klart slår mig sig mycket klurig i betydelsen fiffig, samt dessutom knep(-och-knåp)ig!

linnea p. igen sa...

(Jag är dock inte så fiffig, "slår mig sig", jösses. Slår mig SOM, var vad jag antagligen ganska svengelskt försökte säga.)

ylva sa...

världsförbättring! (på såväl konkreta som själsliga plan)

Henrik sa...

Tankeväckande är det första som ploppade upp i mitt huvud. Ylvas förslag är rätt så beskrivande det också.

liteskrik sa...

Paula >> Tack! Jag kanske kan göra en rip-off på peppe öhmans blogg och kalla detta för Livet och Åbo. ;)

Linnea >> slår mig sig/dig/oss/dem/alla! Klurigheter är ett ord som smakar bra, jättekul att du föreslår det för det är något jag aldrig tänkt på, att min blogg skulle vara klurig. Men det är ju helt sant, jag har en obsession på att så ofta som möjligt få in en knorr på slutet, haha.

Ylva>> Men ja! Också ett ord jag inte kommit att tänka på, vad smart du är.

Henrik >> Jag gillar!

ponks sa...

inspirerande, tänkte på "vardagsinspirerande" men hur töntigt låter inte det? perspektiv låter också som nåt din blogg representerar.

liteskrik sa...

Haha, när jag hör "vardagsinspirerande" så tänker jag på doftljus! Men jag förstår vad du menar, och det gör mig glad :). Perspektiv är ett bra ord. Tack!

liteskrik sa...

Tack alla som kommenterat. Era ord är ovärderliga, ni har gett mig många nya perspektiv på bloggen. Det är också bra att veta inför en förändring vad det är som ni får ut av att hänga här, så att jag kan förankra mig i nånting när det kommer så mycket nytt. Whoopwhoop!