måndag 26 januari 2015

Jag har återvänt! + bra nyhet

I nailed it. Min första dag tillbaka i studierna efter en sju dagar lång sjuktid instängd i min vitlöksluktande lägenhet. På måndagar är det tänkt att jag ska höfta boktent och det var just det jag lyckades göra i dag. Många andra bra saker hände också:

Jag fick prata med min rumskompis Laura som är all kinds of fantastic. Jag får så mycket mera gjort när hon är i rummet, trots att vi ofta pratar en hel del.

Ylva ringde och ville luncha. Jag ville också. Vi lunchade.

Min kompis Carolina som jobbar som militärdiakon underlöjtnant inom det kyrkliga arbetet i Dragsvik ringde också, och det var så roligt att höra ifrån henne. Trots att vi båda är teologer är hennes vardag och drömmar så annorlunda än mina.

Nu sitter jag och är eld och lågor över den nya sajten sevendays.fi. Ni vet inte vad det är? Läs här

I korthet: Det är en sajt som ska kombinera bloggar, artiklar, poddar och krönikor och jag ska vara en del av det. Ja. Min blogg, mitt kära kära lilla skrik, ska vara en del av det. Det kommer innebära vissa ändringar på den här bloggen, men det berättar jag mera om en annan dag! 

Nu är jag mest exalterad över att det börjar nystas upp för mig vilka andra som ska vara del av sevendays och OMG jag pratar med dessa människor på Facebook och har föraningar om att detta kommer bli helt smashing. Den 14 februari kör vi.



Inga kommentarer: