måndag 19 januari 2015

Ängel

När jag är frisk brukar jag tänka att det skulle vara rätt skönt ändå att bli lite sjuk så att jag kunde ligga på soffan några dagar och bara äta glass och se på teveserier. Varje gång jag sen faktiskt blir sjuk blir jag nedslagen för att jag ju inte har energi för att göra just det.

Jag är alltså sjuk nu, och känner mig för tusende gången lite lurad över att det inte är la vida loca

Något fint hände i dag ändå:

Eftersom jag varit borta hela helgen på Ungdomens kyrkodagar så var mitt kylskåp väldigt tomt i dag när febern slog till. Skrapade ihop lite gröt till frukost och skrev en inköpslista. Sen försvann all energi, jag golvades av febern. Insåg att det här barkar neråt, skrev en facebookstatus om att jag inte har kraft att köpa mat, undrade om någon vänlig själ kunde handla åt mig. En timme senare fanns detta på mitt köksbord:



Dagens ängel heter Lukas.

Inga kommentarer: