torsdag 4 december 2014

Maria i örat


Den här dagen då hotet om salpetersyra fyllde luften i Åbo var jag klädd i baggy jeans, glittrig tröja och Maria-örhängen. Förutom att jag under en timmes tid inte vågade gå de tre kvarteren från akademin till mitt hem (under den timmen tänkte jag väldigt mycket på hur det skulle kännas om salpetersyra kom in i mina lungor och ögon) så var det här också dagen då jag äntligen kunde hämta femte Vampire Academy-boken från bibban. (Obviously hände det innan salpetersyrahotet.) Det här var också dagen då jag skickade in en jobbansökan och tänjde ut en gradudeadline. Din dag då? Vad var du klädd i och vad gjorde du?

7 kommentarer:

Henrik sa...

Jag var klädd som vanligt och gjorde standardstuff. Fick tillbaka bilen från reparation efter en månads väntande och funderande över garagets praxis, men allt gick väl.

liteskrik sa...

En månads väntan! (Okej jag har ingen bil så jag vet inte, men är inte det ganska länge?)

Henrik sa...

Det är jättelänge. Vi förväntade oss ett det skulle ta en dryg vecka. De hade personalbrist och många kunder.

när det börjar sa...

Jag gick hemma i pyjamasbyxor och college eftersom jag vaknade så sent att jag kände att jag lika bra kan sitta hemma och mejla än i arbetsrummet. På kvällen när jag bytte pyjamasbyxor till leggins för att handla kaffemjölk, kom syran och jag visste inte om det gällde hela Åbo så jag stannade hemma. Missade förmodligen decembers enda sol.

liteskrik sa...

Henrik >> Voi hoho, då kanske tanken är att ni ska vara glada åt att ni överhuvudtaget fick bilen tillbaka.

Närdetbörjar >> Nej inte kan du ha missat decembers enda sol. Jag ska klämma fram lite mera sol åt dig (ska dra i alla min trådar). Väldigt snopet det där, att just när du skulle bända ut dig så kom SYRAATTACKEN. It could have been me.

Ika sa...

Jag jobbade, plockade ihop en matig sallad åt mig (kan man göra på K-supermarketen vid Elielplatsen, tips inför tågresor. Inte jättebilligt men å andra sidan får man verkligen sätta ihop den enligt eget smaksinne) och satte mig på tåget till Vasa. Stickade randiga sockor och pratade oväntat mycket med min bänkgranne (som hade åsikter som var förvånansvärt lika mina egna). Hade nog på mig jeansshorts och en röd yllekofta åtminstone, övriga detaljer minns jag inte så väl. Var peppad inför stundande Ritz Winter Hop.

liteskrik sa...

Roligt att höra! Låter som en behaglig dag.