tisdag 25 september 2012

Hängivenheten

Jaiks, jag har bokat min första intervju. Vild som jag var slutade mailet med orden: om du inte hinner svara så bongar jag dig ändå!

Kändes frimodigt. 

Ända sen jag kom på min intervjuidé i eftermiddags har jag gått runt och känt mig hängiven. Hängiven på yogan, hängiven under cykelturen hem. Hängiven när jag hämtade min risotto från Fredriks (den övernattade där). Hängiven när jag gjorde research på författaren jag ska intervjua och speciellt hängiven när jag skrev mailet. Nu är jag alldeles matt av all hängivenhet.

Det måste ju gå över.

2 kommentarer:

ylva sa...

författare, oj, spännande! vem?? lycka till, njut av hängivenheten!

liteskrik sa...

Ja, visst är det?!?! Jag intervjuade Marko Hautala, från Vasa, skriver deckare. Har just gett ut Unikoira som fått superrecensioner. Men vi snackade inte hans författarskap alls nästan, utan mental hälsa i skolvärlden. Lite otippat, men det blev bra.