lördag 28 april 2012

Styrka

Nu är jag tillbaka från retreaten, och kan konstatera att det är annorlunda när det inte handlar om första hjälpen. Jag kände mig stark. Mina två dagar i tystnad innehåll så mycket. Jag läste en massa böcker (Snoan har ett härligt bibliotek), sprang i skogen, började dagen med yoga i morgonsol och återupptäckte min förtjusning för att måla med vattenfärg. Tidigare retreater har mest handlat om intensivt dagboksskrivande och sömnsömnsömn, inte om motion och kreativitet. 

På måndag ska jag börja studera ordentligt. Det är färdigvilat nu.

Jag har äntligen börjat märka hur yogan sakta men säkert gör min kropp starkare. Det är kul, och allra stoltast (och mest förvånad) är jag över hur yogan stärkt mina fötter. Det kanske inte syns, men mina stortår är helt annorlunda nu än för tre år sedan. Jag vet inte hur man mäter stortåstyrka, men om det vore möjligt så tror jag att mina exemplar idag lätt skulle klara av att lyfta ett mjölkpaket var. Tänk att det kan finnas en så stor styrka i något så litet som stortår.

Inga kommentarer: