måndag 25 maj 2009

I find it hard, it's hard to find

Jag börjar bli lite för insnöad på teologi nu. Det blev skrämmande tydligt i morse när jag vaknade dödligt tidigt. Min första tanke hade något att göra med de heligas gemenskap. Alla mina tankar nuförtiden, allt som snurrar i huvudet, alla känslor som blir till språk, har på något sätt anknytning till teologi. Jag funderar på Kyrkpressens insändare när jag borstar tänderna, och på biskopsvalet när jag väljer kläder. Varje aha-upplevelse kan ha potential som framtida andaktsmaterial. Jag för ett apologetiskt resonemang i mitt huvud mest hela tiden, samtidigt som jag djupt håller med Gustav Aulèn som skriver att den gud som behöver försvaras inte är en trovärdig gud.

Jag får obehag och undrar om det faktiskt är så här jag vill leva resten av mitt liv. Tänk om jag skulle studera konstvetenskap (bara för att ta ett exempel) i stället. Men nej. Skadan är redan skedd, jag skulle säkert ha teologisk schvung på det också. För teologin för mig känner inga gränser längre, den har med allt att göra.

Semester? Ja, tack.


PS.
Jag och R var i morse med i en videoinspelning som statister. Vi fick slänga pengar typ tio gånger var.
DS.

4 kommentarer:

Anonymous sa...

Joo, just siellä oltiin. Se oli tosi kivaa, ja tänä iltana mennään sen bändin keikalle :) mihihii..

Laura sa...

Olitteko statisteina siihen musavideoon turussa? kiva kun menitte, mä olisin kans halunnu, se vaikutti tosi kivalta bändiltä :)

Anonymous sa...

Kaikki on niin jännää.. joo, sen bändin nimi on Francis mikä sinänsä on aika jännää.. ja sitten ne tulee ruotsista. Ihan jännä se asia että ne tuli tänne turkuun tekemään videota, joo, kyllä tosi JÄNNÄÄÄÄ... Mikä tietenki johtaa ajatukseen että se keikka oli kans tosi jännä, siellä oli vähän jännää performanssia lavalla, ja sitten me riehuttiin yleisössä, mikä oli, kyllä, täytyy myöntää, sekin oli tosi jäNNNNNäää!

S-T sa...

Mikä bändi??? :)