tisdag 5 maj 2009

Covergirl

Nu äter jag en omelett som är så salt att jag skäms. Både örtsalt och vanligt salt var tydligen var nödvändigt i tillagningsskedet. Huj. Det går åt massor av mjölk för att få ner denna läjä ska ni veta. Pappa är säkert  nöjd.

Jag var modig idag (ringde viktiga samtal och höll presentation), och sånt ska självfallet belönas. Därför for jag till matbutiken utan inköpslista, vilket innebär att jag tillät mig handla på de grovaste av impulser. Till någons (min, din? Grannens?) besvikelse kom jag ändå hem med enbart nödvändiga grejer i påsen. Eller jo, en sak plockade jag dock med mig av ren girig impuls: euroshoppers äppelmos. Lajbans.

Sen har jag också idag märkt att folk finner det vara av roande kaliber att jag råkar vara Divina Comedias nya Covergirl.

Inga kommentarer: