fredag 24 april 2009

meanwhile, at the office

Det är en bra dag idag. Jag har skapat ett *kontor* åt mig genom att modigt möblera om lite i seminarierummet. Nu har jag ett vackert litet skrivbord vid fönstret, där jag kan iaktta alla dessa teologer. För tillfället sitter en kille i solen och äter en kokosnöt. För en stund sedan åt han gurka. I rummet bredvid sitter M och facebookar på den vidriga datorn. Snett bakom mig sitter J som studerar flitigt. Jag lyssnar på en massa bra musik samtidigt som jag skriver mail och välkomsttal och utreder grejer. Och nu återvänder ett lass underbara människor från Gado Gado Lunch and Paaaaaady.
Jag hör väna röster ropa mitt namn.
Nu blir det divinafest!

För att använda Stora E:s ord: Just nu är det bra att leva.



Jag i mitt kontor

Inga kommentarer: