fredag 17 april 2009

Äntligen vågade jag mig in

i Naphouse, på Humlegårdsgatan.
Där bemöttes jag genast   av de skönaste av typer.
Tänk att det faktiskt finns ett ställe här i Åbo dit man bara kan fara in och helt öppet och ohämmat sova mitt på dagen. Min nya hemort (japp, min skatt går till åbo, inte till maxmo, och ja jag vet att jag är en förrädare) blir alltmer attraktiv desto längre våren framskrider.


foto från naphouse.org

Och tänka sig, snart blir det rödvin hos Emil
och sen
lite välgörenhetskonsert av RÅA.

Livet är härligt.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Det är just det som är det fina: inte en dublon behöver man punga ut med! Om man inte vill,men man kan ge frivilliga donationer för kaffe och te, eller sätta in en summa på deras konto, bara för att man tycker att dom är så sköna typer... Här finns mera info: www.naphouse.org.

karin.papper.fi sa...

hur funkar det och kostar det?