onsdag 30 april 2008

Helsinki tuli hakeen mut Turusta pois

Har landat i Stadin. Igår morse redan. Har spanat in ställen och känt samhörighet och klassreseflashbacks och lunchat med syster och sökt efter de perfekta jeansen. Sistnämnda projektet fruktlöst.

Det blev en hel del konsumering under exkursionen. Hittade ett fint armband från Nepal i missionssällskapets basar, och fick äntligen köpt en frälsarkrans åt mig, och en bok som jag kommer att behöva i sommar, som sommarteolog.

yepyep.


Idag har jag varit till lekparken med pappa och lilla O. Family bonding-stuff.

Nu är jag ensam hos syster, med förevändningen att jag borde arbeta flitigt med mina assignments. Orientalisk praktikum och philosophy.

Jag ska ansöka om att få åka på en intensivkurs till Tanzania. Lära mig swahili och träffa masajer.

Hep, Glad Vapp!

Inga kommentarer: