måndag 5 maj 2008

Tohu vavohu

Kaos och oreda, på hebreiska that is.

Det är så himla mycket just nu. Eller är det kanske alltid så?

Jag har haft en underbar semester mitt i ett hektiskt skede. Jag borde kanske inte ha tagit ledigt, med tanke på att jag faktiskt har saker att göra. Men ibland måst man. Och det lönade sig kanske, för idag har jag faktiskt, på sjukligt allvar, varit Flitiga Liisa. Hobbes, Spinoza, Cambridgefunderarna och John Locke avklarade.

Men ändå, en sån underbart fnissig dag. Mitt liv erbjuder i sanning mycket material för fnissigheter. "Bra att man kan glädja sina medmänniskor" som J säger när nåt skiter sig och blir till skrattanledning för andra.

I helgen borde det bli utredningar. Ser nästan fram emot det.

Men före det blir det en massa effektivitetshysteri. oy!

3 kommentarer:

Anonymous sa...

Definitivt Lost, men inte han från Lost. :)

mysanlover sa...

John Locke? Spännande!

mysanlover sa...

Oih, vem då? :)