måndag 8 september 2014

Bra dagar

Jag håller på och boar in mig på nytt i mitt hem i Åbo. Har mest av allt lust att föra hela hemmet till loppis. Alla böcker kunde ryka, likaså alla möbler (förutom soffan), alla köksgrejer (förutom kniven) och 70 % av kläderna. Fastän jag nu i flera års tid gallrat ut och varit ytterst försiktig med att köpa nytt så är ändå faktum att jag nu i flera dagar vadat genom sakerna i mitt hem. Jag gör små stigar från sängen till soffan från soffan till köket från köket till toaletten och från toaletten ut ut ut ut i friska luften.

Men hej, det var inte alls det jag skulle skriva om. Jag ville skriva om bra dagar. Om att jag börjar vara tillfreds. Jag har haft några bra studiedagar och några bra veckoslutsdagar här nu och eftersom jag vet att höstnedstämdheten lurar bakom hörnet så vill jag bygga upp en barriär, göra ett inlägg jag kan vallfärda till sen när det kniper.

Jag mår bra när min studiedag:
- börjar 9.30 på biblioteket
- innehåller mytomatoes.com 
- har tydliga mål (typ läs 30 sidor/skriv 2 sidor)
- korsar andras studiedag (kanske jag lunchar med nån, besöker teologernas kafferum eller så kanske jag till och med går till forskarnas kafferum)
- innehåller en tupplur
- innehåller en lenkki eller typ body awareness på arbis
- avrundas i allsköns ro med ordentliga kvällsmackor och McLeods Daughers alternativt kvällsprat med Rabbe

Jag mår bra när min helg:
- börjar 9-tiden
- korsar andras helgplaner (typ med en loppisrunda, skrivdejt eller långpromenad)
- innehåller en lenkki
- bjuder på film/teater/museum
- ger mig en gudstjänst

Vad innehåller dina bra dagar?

En bra helg kan också innebära en motorcykelutflykt till Fölisön, som här i oktober 2013. Foto: Räbs.

Inga kommentarer: