lördag 10 januari 2009

Den ideala medborgaren

En sån lördag! Jag har sannerligen varit en aktiv handlare. R körde oss till ~Mylly~ där många timmar spenderades. Jag har ryckt i realappar, hoppat på erbjudanden, artigt provat plagg som inte är snälla mot min kropp. Hela tiden medveten om att jag har redan en kjol, jag har redan fina hårspännen, jag har redan sjalar för vår- och sommarbruk... It's a crazy world out there.
De e troligen såhär det är tänkt att varje finländare ska bruka sin lediga tid. Då skulle troligen den ekonomiska krisen vara over the hills and far away. I stället skulle vi då ha en ekologisk kris...

ooo, snart ska jag få äta magen mätt på fina stället.

OCH, inte att förglömma: i morgon åker jag till Jyväskylä för att se på dans! Inte så lite fancy heller.


Det här håller jag för övrigt på med: en retreat-halsduk!

Inga kommentarer: