måndag 8 mars 2010

Ytligheter!

Loppisbloggen får fortsättning! Tjoho!


En dagens.
Eller.
Nej.
En helgens.
Allt förutom strumppisarna är loppisfyndade.


Detaljer. Min Hellsongs-pins kan skryta med att ha överlevt inte bara en,
utan två turer i tvättmaskinen.

Och pärlhalsbandet är så mycket loppis det bara kan bli.


Jag köpte en tröja på båt'n. En rea-grej, annat går inte. Den påminner om en klänning som jag och min syster ägde i tiderna, när vi var små och hade fjunigt hår och var elaka med varandra.


Och här är presenten jag fick av mamma. Helgon-örhängen!
En rellis-tönt är en rellis-tönt är en rellis-tönt..


Jag fick den här klänningen av syster L. Hon håller helt tydligt på att förvandlas till syster E ("Ai tykkäätkö sä siitä? No kyllä sä voit saada sen."). Vet inte riktigt hur jag ska använda den ännu. Kanske den handlar om vår och tights och läderjacka.


Jag tror helgon-örhängena får hänga med.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

:)

pimples.ratata.fi sa...

Ååååååååh den vita klänningen är gudomlig. Helt klart vår, läderrock och leggings - snyggt!