måndag 8 mars 2010

Båt'n

Vi åkte alltså båt. Inte den vi skulle med, för den satt fast i isen. Inte heller med en annan, fastän vi bilköade till den i två evigheter. Men med båt nummer tre fick vi åka, fast den anlände till Stockholm 12 timmar senare än beräknat.
Så det blev inget körande till Oslo och bevittnande av systerdotters dop. Lite kallt. Men det blev många gratis buffèer och ett längre impulsbesök hos syster i stockholm. På något sätt blev båtresan helt jätterolig, trots motgångarna.



Vi fick hytt med fönster! En tvåpersoners. Vi var fyra. Jag sov på golvet.


Hytten blev så vacker när kvällssolen ryckte in.
Något av det bästa som finns är att läsa serietidningar i kvällslugn.


Jag läste till tent på en soffa med spegel ovanför.


Och mellan varven busade jag med Lilla E, en sprallig kille som inte alls
är så blyg för kameran som man skulle tro på basen av den här bilden.



Mhm. Båtfrukostar. To die for.


När vi äntligen kom i land mötte vi min fina syster L
på ett cafè som ritade hjärtan i kaffekopparna.


Sen kollade vi in Gamla stan. Lillkillen somnade på min pappas rygg
och resten av oss lät helt oförskämt mamma bjuda oss på presenter.
Jag visar min present i nästa inlägg.


Vi kikade in i olika roliga butiker. Fast den här gick vi bara helt kallt förbi.
Ingen av oss var intresserad av färgglada djurlampor.


Jag bestämde mig för att jag också skulle göra såhär om
jag hade behov av att täcka för en glasdörr.


Sen blev jag nästan rojalist.


Här är vi färdiga med gamla stan och styr stegen mot kungliga slottet, där man inte fick ta bilder. Men det var stort och allt var täckt med guld och krusiduller.
Mamma stortrivdes.


Sen körde vi till Bålsta, där min syster studerar vid en liten skola med härlig mat och fina utrymmen. Och många informationsskyltar. Vi övernattade i hennes roliga lägenhet och tog massor av roliga bilder.


That's it.
En totalt oanad helg.

Inga kommentarer: