torsdag 18 december 2008

Botten

Nu är det inte längre spännande med alla dessa deadlines. Jag har för få dagar och för mycket arbete. Det går inte ihop på nåt sätt, inte alls. Jag hade tänkt mig att jag skulle slippa ta med skolarbete till österbotten, men nä. Nu blir det att släpa med dator och böcker och artiklar och texter.

Snälla jag, läs det här efter jul. Förstå att du inte kan slarva bort tiden med att sitta och schlaka och se på roliga filmer. Det går inte. Inse att du inte är en supermänniska. Ta inte för mycket kurser, du är inte en snabb studerande. Du behöver TID till dina studier. Du klarar inte av att skriva en text per kväll, du är inte gjord för det. Förstå, inse. Försätt dig aldrig mer i den här situationen. Visst, Liisa, säg att du fattar?

Och till alla er som på senaste tid berättat om hur skönt det är att ha allt skolarbete färdigt för julen: good for you.

Inga kommentarer: