söndag 17 augusti 2008

skumpa

Här firar vi. Över att sommarens bestialiska arbetsbörda närmar sig sitt slut. Trötta, men nöjda. Skumpa och laxsmörgåsar.

Idag torde ha varit sista gången på lääänge, som jag står i storkök och svettas och bär och springer och betjänar och plockar disk och ler åt människor bara för att det hör till kundservice.

På måndag blir det Helsingfors, på onsdag Åbo. Fick ett elakartat mejl från biblioteket, borde returnera böcker dit right about now. Äh, chill (din papist). Vem är i Åbo då? S-T? Stora E? J? Vem annan läser min blogg? Blir de kaffe i mysrumme på torsda måron? Ja?

 

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Oh dear. Ja, jag vill dit så fort som möjligt. Men jag hade ju lite naivt inbillat mig att allt ska vara så som jag lämnade staden (d.v.s. alla teologerna PÅ PLATS). Nåväl. Skönt att det inte är så himla lång väg till september heller.

Julia sa...

Åh, söker du dig mot Åbo redan? Jag anländer till den vackra(?) staden först i början på september:(Oj vad jag saknar Åbo och alla mysiga teologer. Tur att sommaren snart är förbi ;)