söndag 3 februari 2013

Shoppingfastan - Januari


Januari har inte varit jobbig shoppingmässigt. Två paket anlände med saker jag beställt i december. Två rättvisa bastoppar och ett par ekologiska duckfeet-skor. Det är mer nytt än jag är van vid att få på en månad. Att jag dessutom tog en tur ner till Åbo och rensade ur min garderob där ledde till att många gamla favoriter fick flytta till Vasa. En röd ylletröja mamma hade när jag var liten. Ett par slackerjeans. En chockrosa bomullsklänning. Ett par bikerboots.
Överflödet svepte in.



I övrigt har jag känt ett starkt lugn när jag vandrat genom centrum på väg hem. Inte en enda av neonskyltarna har varit riktad till mig. När de stått där och lockat har jag bara kunnat säga nej tyvärr, jag är inte den du söker.

Månadens frestelse:
Benetton har haft slutförsäljning hela månaden och jag har passerat skyltfönstret på vägen hem varje dag. 70 procent rea på ALLT. Jag har tänkt på hur bra yllekoftor de har. Så otroligt bra koftor. Men övervunnit frestelsen genom att tänka på den tjocka röda ylletröjan.


Förändrade kläder: 
1. Jag klippte bort ärmarna på en t-skjorta som länge skavt i armhålorna. Sicksackade lite och blev nöjd.

Skapelser:
Virkade en mössa av restgarn från loppis. Den blev ful.


Inga kommentarer: