lördag 28 november 2009

Såhär många

Såhär många bloggar läser jag på daglig basis.
Helt sjukt.
Hur hinner jag?

Emma!
för att hon:
-är min vän
-är rolig
-skriver ohämmat
-nämner mig ibland (bestiselle!)

Jenny
för att hon:
-är Emmas kompis (->jag är nyfiken)
-skriver om böcker och katter
-är ofantligt träffsäker

Karkki
för att hon:
-hälsade mig välkommen när jag började blogga på Papper
-har Bilderna och Inspirationen
-ger perfekta iakttagelser

Peppe
för att jag:
-fascineras av hennes gravid mage-bilder, vars objekt alltid är mycket plattare än min icke-gravida variant
-älskar att läsa korta iakttagelser

Matts
för att han:
-har stil, livslust och bilder
-bloggar från Vasa (min sommarstad)
-inspirerar till loppisbesök på de sunkigare ställena

Cillah
för att hon:
-kommer från samma håla som jag (both present and past)
-har ett hem som jag har bott i (bilderna framkallar nostalgi)

HejpådigHenrik
för att hon:
-skriver brutet
-skapar dröm-atmosfär

Underbara Clara
för att hon:
-har Bilder och Inspiration
-gör Norrland fascinerande
-ryter ifrån

Niotillfem
för att hon:
-har vackra bilder som man blir helt matt av
-verkar vara så himla rik och ha råd med en massa härliga grejer
-reser överallt och gör varje stad tio gånger vackrare


Sådär.
Oj. Nästan pinsamt många bloggar.
Och det finns fler.
Men då hamnar vi ut ur daglig basis-boxen, och det vill vi inte.
Inte idag.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Ja! Jubelsång!

Peppe sa...

Hurra! Jag fick vara med på listan!