onsdag 5 augusti 2009

Hallon och sånt.

Jag är hemma i Maxmo. På en snabbvisit. Tiden är knapp och därför trycker jag in allt (sånt som jag länge längtat efter att göra) på en enda dag. Jag har idag:
-varit liedrottning (resultat: vår strand ser härjad, men lite mer välmående, ut)
-ätit laxmedaljonger (som pappa fixat. Ps. Vi är ett bra team, han fixar fram allt annat, och jag får hämta glass ur frysen som avslutning)
-tagit en avskedstur med min vackra blå retrocykel. Den får tyvärr inte komma med till Å…bo. Vi svischade elegant på skogsvägar. Hittade tomt till salu och oförskämda mängder hallon. Jag var hungrig men blev mätt.
-simmsimmat
-snokat

När jag höll på med den sista aktiviteten på listan hittade jag en bunt papper som visade sig vara pappas efterforskningar kring "Remez & Repecka". Tydligen är detta ett band som han var med och grundade i sin ungdom. Jag såg en lång lista över platser där de hade spelningar. Vissa ställen var markerade "katastrofi". Jag frågade pappa om detta, om varför spelningen på solgården i Malax blev en katastrof. Han sa att hälften av bandet inte dök upp, och att vissa instrument och förstärkare saknades. Samma sak när bandet skulle uppträda i norra Vallgrund uf. Sånt hände. Ni vet. Innan alla ungar hade telefon. Innan alla föräldrar kuskade runt sina ungar land och rike runt. Pappa sa att det var speciellt jobbigt att rouda förstärkarna på cykel.

Ps. I går var jag del av ett bohemskt entourage som trängde in sig i en liten bil och åkte till Molpe. Där uppträdde komikerparet J & A inför 80 glada molpeser. Succè må jag säga. Ds.

Inga kommentarer: