onsdag 10 juni 2009

rinnande tomatsmörgås

är dagens lunch.


Sommarens  första läger börjar närma sig och den sista oplanerade lektionen ligger utfläkt på mitt skrivbord och retas. Hahaa, jag är för djup och existentiell för att du ska klara av att göra mig rolig och lättfattad för konfirmanderna, hahaa! säger den. Jag ger den några "man-i-bar-blickar" och hoppas att den snart självmant ska komma med ett ett ljuvt förslag till hur jag gör den bästa lektionen ever av den.


Jag åkte just med ungdomsledarna ut till lägergården. Församlingen kleinbuss (ja, jag hatar det ordet) var fullpackad med lägergrejer. Behövs faktiskt allt det här..? undrade jag för mig själv där jag satt inklämd mellan tre miljoner gitarrer, tre tusen uteaktivitetsgrejer och tjugo tusen böcker. Och då tog vi inte ens med oss biblarna och mittiallt-ena.


Nu blir det grejer vet ni. Och som belöning för att ha klarat av detta läger ska jag få åka till Norweeeesch och träffa syster och man.


Det är något av det bästa.


Hej så länge!

Inga kommentarer: